Is dit een mooi voorbeeld van klantgerichte communicatie?

…ik vond van wel, toen ik de e-mail hieronder laatst ontving.

klantgerichte communicatie, tele2, klantgerichte e-mail, training klantgerichte communicatie, training zakelijk schrijven, hoe schrijf ik een klantgerichte e-mail

Ik deelde de e-mail op LinkedIn en kreeg daarna een bericht van een van mijn connecties met de vraag wat ik er precies klantgericht aan vind. Dat wilde ik natuurlijk graag toelichten:

– De schrijver legt uit hoe je je simkaart activeert.
– Ik krijg een extra tip: de schrijver anticipeert op de vraag waar ik het simkaartnummer kan vinden.
– In een oogopslag zie ik waar ik terecht kan als ik meer hulp nodig heb.
– Nergens staat ‘je moet’ en ik word niet bedreigd met consequenties.
– De mail is persoonlijk ondertekend.

Misschien vind je dit allemaal vanzelfsprekend. En uiteraard is er ook in dit voorbeeld van klantgerichte communicatie nog ruimte voor verbetering. Maar we zien vaak e-mails die een stuk minder klantgericht zijn dan deze. Dit voorbeeld vind ik daarom het delen waard.

Heb jij ook een goed voorbeeld van (een gebrek aan) klantgerichte communicatie? En ben je benieuwd wat wij daarvan vinden? Deel de e-mail of brief met ons!