Goede communicatie de basis is voor een soepele samenwerking. Maar effectief communiceren is meer dan alleen praten. Het gaat om luisteren, begrijpen en duidelijk overbrengen. Ellis deelt 3 praktische communicatie tips die je direct kunt toepassen!
Spreek de taal van je team
Niet iedereen communiceert op dezelfde manier. Stem daarom je boodschap af op je collega’s. Inzicht in communicatiestijlen kan daarbij helpen. Wil je weten wat jouw communicatievoorkeur is en welke communicatiestijlen er nog meer zijn? Doe dan onze snelle communicatietest.
Luisteren is net zo belangrijk als spreken
Goede communicatie begint met luisteren. Laat anderen uitpraten, stel vragen en vat samen wat je hebt gehoord. Zo voorkom je misverstanden en voelt iedereen zich gehoord.
Geef en vraag om feedback
Feedback helpt om communicatie te verbeteren. Moedig je team aan om open en respectvol feedback te geven en vraag zelf ook hoe je boodschap is overgekomen. Zo leer je van elkaar!
Meer weten over dit onderwerp of sparren met onze expert Ellis? Neem contact op via ellis@pastoorbv.nl
Wil jij ook beter communiceren?
Schrijf je dan in voor een van onze communicatietrainingen. Schrijven, presenteren, rapporteren... Bekijk ons aanbod hieronder! Liever eerst even overleggen over wat het best bij jou past? Bel ons op (024) 324 49 59 of mail naar info@pastoorbv.nl.

Blogs en opiniestukken
Van ons voor jou: communicatie- en beleidstips. Doe er je voordeel mee!
Lees ook onze artikelen over alles wat speelt in de communicatiebranche.