Workshops
Prikkelend. Inspirerend. Toch ruimte voor interactie en wat lichte oefeningen. In een workshop krijg je op één thema, in een hoog tempo, de belangrijkste inzichten en tips op een presenteerblaadje. Aantrekkelijk om direct mee aan de slag te gaan. Onze workshops geven weer nieuwe energie aan het onderwerp. Of verlagen juist de drempel en zijn een mooie eerste kennismaking met het onderwerp.

Teksten

Gedrags- beïnvloeding

Als je klantgericht wilt communiceren, zijn ‘moeten’ en ‘dienen’ verbode...

Teksten

Gedrags- beïnvloeding

Als je klantgericht wilt communiceren, zijn ‘moeten’ en ‘dienen’ verboden woorden. Ze roepen weerstand op en werken vaak averechts. Maar hoe zet je mensen aan tot actie, zonder het woord ‘moeten’ te gebruiken? Vooral wanneer ze in jouw ogen toch echt iets moeten.

Zo zijn er meer dilemma’s die klantvriendelijke communiceren moeilijk maken in de praktijk. In deze workshop pakken we de belangrijkste en meest voorkomende bij de kop. We starten met een wetenschappelijke aftrap en analyseren bekende voorbeelden van de overheid en grote commerciële partijen. Geen theoretisch geneuzel, we maken gedragsbeïnvloeding juist heel praktisch en concreet met drie leidende gedachtes. Doel: prettige en effectieve samenwerking met klanten of inwoners!

Teksten

De pracht en kracht van argumenteren

Hoe overtuig je jouw doelgroep? Door scherpe argumentatie en een stevige onderbo...

Teksten

De pracht en kracht van argumenteren

Hoe overtuig je jouw doelgroep? Door scherpe argumentatie en een stevige onderbouwing. Makkelijk gezegd. Maar hoe breng je die overtuigingskracht in je argumenten? En hoe maak je de onderbouwing daarvan begrijpelijk en waterdicht? Zodat je argumenten controleerbaar en transparant zijn. En ook: hoe voorkom je drogredeneringen?

Argumenteren is een vak. En dat vak scherpen we hier aan. In een korte workshop verkennen we de mogelijke argumentatieterreinen en reconstrueren we argumenten uit beroemde praktijkvoorbeelden. We bekijken hiervoor fragmenten van Netflix en maken een haarscherpe analyse van de argumentatiestappen. Daarna maken we een vertaling naar jouw alledaagse praktijk en leren je ijzersterke argumenten te formuleren!

Teksten

Snel én effectief mailen

Snel e-mailen kan iedereen. Snel én effectief mailen kan bijna niemand. Kantoor...

Teksten

Snel én effectief mailen

Snel e-mailen kan iedereen. Snel én effectief mailen kan bijna niemand. Kantoormedewerkers verknoeien gemiddeld 320 uur per jaar aan inefficiënt mailen. Dat zijn omgerekend 40 werkdagen! Oorzaak? Mails met lage relevantie. Onnodig cc-verkeer. En het op en neer blijven pingpongen met mailtjes.

Dat kan anders! In deze workshop kijken we naar verschillende soorten mails en pakken we de grootste valkuilen van snel e-mailen aan. We discussiëren over het bestaansrecht van de cc en open vragen in mails. Je krijgt concrete tips en handvatten om snel én effectief te mailen (onder tijdsdruk). We werken dus echt aan het tempo. Ons motto: in één keer goed, niet pingpongen.

Teksten

Wie doet wat in de gemeente?

Welke drie taken heeft de raad? En welke bevoegdheden heeft de raad om aan die t...

Teksten

Wie doet wat in de gemeente?

Welke drie taken heeft de raad? En welke bevoegdheden heeft de raad om aan die taken te voldoen? Wat is het verschil tussen delegeren en mandateren? Over welke formele macht beschikt een wethouder? Weet in jouw organisatie iedereen de antwoorden?

Het wettelijk kader van een gemeente is niet makkelijk. Toch is het belangrijk om te weten hoe de gemeentelijke vork in de steel zit. Moet een voorstel namelijk naar college of raad? Wat zijn dan de beslispunten die horen bij de bevoegdheden? En moet het überhaupt wel ter besluitvorming of kan het ook in een informatiememo? In de workshop krijgt iedereen deze kennis helder uitgelegd. Een ‘eye-opener’ krijgen we vaak te horen. Ook voor deelnemers die al twintig jaar bij een gemeente werken. Met twee spelborden maken we dit ook interactief en leuk! Verbeteren jullie het wereldrecord van het ‘gemeentelijke taken en bevoegdhedenspel’?

Teksten

Taalreparatie

D’s en t’s, iets met het kofschip… Hoe zat het ook alweer? Al die nieuwe E...

Teksten

Taalreparatie

D’s en t’s, iets met het kofschip… Hoe zat het ook alweer? Al die nieuwe Engelse leenwoorden… Is het: gewhatsappt of gewhatsapped? Wanneer schrijf je hen en wanneer hun? ‘Deze vragen zijn hen te veel’ of ‘deze vragen zijn hun te veel’?

Tijd om het weer een keer op te frissen! In deze workshop hebben we aandacht voor de meest voorkomende spellingproblemen. Een korte uitleg van de theorie, maar vooral veel oefenen en aan de slag! Zo is iedereen in no-time weer op de hoogte van de huidige spellingsregels. Werk aan die verzorgde, professionele uitstraling. En breng het vertrouwen en plezier terug in schrijven naar collega’s, klanten of inwoners!

Teksten

Onderwerp naar keuze

Staat jouw onderwerp er niet bij? Maar spreekt de werkvorm van een workshop jou ...

Teksten

Onderwerp naar keuze

Staat jouw onderwerp er niet bij? Maar spreekt de werkvorm van een workshop jou wel aan? Chat, mail of bel gerust! Wij denken graag met je mee om een workshop op maat te maken. Kijk voor inspiratie eens bij onze individuele trainingen om te zien van welke onderwerpen wij regelmatig chocola maken.

280+

klanten

20%
efficiëntieslag
tot 50% meer

klanttevredenheid

12.000+

cursisten