Over ons

Wij zijn een team taalfanaten. Communicatieaanhangers. Structuurstrijders. En gedreven pingpongers. Wij geloven dat er communicatiekansen zijn. Kansen voor meer inhoud, meer succes en vooral: meer plezier! Op de werkvloer en bij de klant. Benieuwd hoe we dat doen en wat ons drijft?

Waar wij voor staan?
Wij geloven dat alles begint met heldere communicatie. Als middel, niet als doel. Voor het versterken van een relatie. Of het overbrengen van een boodschap. En we geloven in onze vier P’s: persoonlijk, plezier, prikkelen en puzzelen…

Persoonlijk

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich kan laten zien. Dat kan alleen met persoonlijke aandacht. Voor de organisatie, de groep en zelfs ieder individu. Wij helpen jou jezelf te ontplooien. Te verbeteren waar je al goed in bent. Door te kijken naar jouw persoonlijke ontwikkeling. En een aanbod op maat.

Prikkelen

Wij nemen geen genoegen met een simpele demonstratie. Wij willen laten zien wat er allemaal kan en mogelijk is. We maken prikkelende herschrijvingen en werken met uitdagende voorbeelden. We stellen je continu de vraag: ‘Kan dit? Mag dit? Wil je dit?’ Zo kom je daar, waar je zelf niet zomaar komt.

Plezier

Wij geloven dat plezier bepalend is voor succes. Ons plezier is jouw plezier. Het is daarom geen middel of doel, maar een belangrijke randvoorwaarde. Wij hebben plezier in wat we doen en geven ruim baan aan humor, dynamische werkvormen en leuke voorbeelden – wel altijd inhoudelijk relevant.

Puzzelen

Troebele communicatie ontrafelen? Dan moet je van puzzelen houden. Met taal, tekst en met creatieve concepten. Om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is. Welke puzzelstukjes er zijn en hoe die in elkaar passen. Samen met jou pluizen we bijvoorbeeld een tekst helemaal uit. Of de kern- en onderscheidende waarden van jouw organisatie. Om het vervolgens super krachtig op te bouwen.

Onze communicatie-aanhangers
Wij zijn trots op ons team van communicatie-aanhangers. Een divers team, met achtergronden in de communicatie, maar ook in bestuurskunde, filosofie, Nederlands en opleidingskunde. We laten ons graag zien. Ontmoet ons!
Onze visie op trainen
Een training moet meer doen dan een naslagwerk. Het moet je inspireren, uitdagen en handvatten geven. Daar denken we bij elke training over na. Hoe kan dat bij deze klant, bij dit onderwerp en bij deze vorm? Hieronder geven we onze belangrijkste pijlers voor didactisch succes. Hiermee zorgen wij telkens weer voor een succesvolle training.

Ervaring en expertise: put uit de kennis en inzichten van een bewezen specialist!

Wij doen niet alles, maar wat we doen, doen we steengoed. Wij hebben jarenlange ervaring in het verbeteren van de communicatie bij allerlei grote en kleine organisaties. Overal toetsen wij de wetenschap aan de praktijk. Onze trainingen zijn daardoor erg praktijkgericht, levendig en met veel relevante voorbeelden. Vol tips die écht werken. Meer weten over onze klanten? Kijk hier wie wij al eerder hebben geholpen!

Interactieve werkvormen: iedereen op het puntje van de stoel!

Wij zeggen niet hoe het moet, maar werken met onze 3D-methode: demonstreren, discussiëren, doen. We werken met de voorbeelden van de deelnemers en laten zien wat kan. Geen lange lappen theorie, maar prikkelende voorbeelden en leuke oefeningen. Daardoor zijn de bijeenkomsten uitermate effectief en inspirerend. En omdat we veel ervaring hebben weten we wat kan en ook: waar we deelnemers kunnen en moeten uitdagen.

Jouw plezier is ons plezier: leerzaam én een hele leuke dag!

Wij vinden het belangrijk dat we kunnen lachen tijdens de training. Hoe? Met humor, afwisseling en leuke voorbeelden – wel altijd inhoudelijk relevant. Geen klaslokaalgevoel, tegelijkertijd spreken we de cursisten wel aan op hun expertise en hun verantwoordelijkheid. Onze trainingen staan daarom bol van intermezzo’s om de energie, de motivatie, maar vooral ook plezier in de training én het werk te houden.

Aandacht voor elke medewerker: iedereen weer scherp in z’n rol!

Duidelijk communiceren is een ding. De juiste dingen communiceren is iets heel anders. Daarom besteden we in onze trainingen ook aandacht aan de rol van de medewerker. Hoe kijkt hij of zij tegen de klant, de huurder, de inwoner, de collega, de opdrachtgever aan? Zijn zij lastig, altijd op zoek naar het randje, onvriendelijk van nature? Of zie je jezelf als dienstverlener? Met een grote invloed op prettige en succesvolle communicatie? Welke rol heb je naar je klanten? Extern, maar ook intern als adviseur bijvoorbeeld. We werken samen aan heldere communicatie die past bij de ‘norm’ die deelnemers zelf formuleren.

Het zakelijke gesprek als basis voor de zakelijke mail

Zodra iemand begint te tikken, gebeurt er iets raars. Er gaat in het hoofd een schakelaar om en hij of zij vervalt in een ander register: woorden die hij of zij anders nooit gebruikt, ouderwetse constructies, afstandelijke taal… Wat wij in de training moeten doen is de schrijver herprogrammeren. We zeggen ‘doe normaal’: probeer te schrijven zoals je een zakelijk telefoongesprek voert. Dan is heel vaak de opbouw logisch, de taal helder en de boodschap duidelijk. En het mooie is: dat doe je eigenlijk al dagelijks. Niks nieuws dus.

Elk doel z’n eigen meest effectieve communicatiemiddel!

Brieven, mails, presentaties, vergaderingen, telefoongesprekken… wat hebben ze gemeen? Het zijn communicatiemiddelen! En we werken met heel veel plezier samen aan het verbeteren van het middel dat jij voor ogen hebt. Maar we checken ook: is het wel echt nodig een tekst te produceren? Kun je niet beter even wachten totdat … Of bellen? Misschien levert een presentatie juist meer op. Of (makkelijk!) even niets? Dan is dat wat we adviseren. Geen brief om een brief. Geen rapport om maar iets te kunnen laten zien. Elk middel moet het proces een duidelijke stap vooruit helpen. Zo houd je communicatie effectief en efficiënt. Nuttig.

280+

klanten

20%
efficiëntieslag
tot 50% meer

klanttevredenheid

12.000+

cursisten