Over ons

Wij zijn een team taalfanaten. Communicatieaanhangers. Structuurstrijders. En gedreven pingpongers. Wij geloven dat er communicatiekansen zijn. Kansen voor meer inhoud, meer succes en vooral: meer plezier! Op de werkvloer en bij de klant. Benieuwd hoe we dat doen en wat ons drijft?

Betere communicatie brengt je doel dichterbij

Je wilt je doelen halen: meer impact, meer resultaat, duidelijk zijn. Wij geloven dat communicatie een sleutelfactor is in het behalen van die doelen. Bijvoorbeeld met betere teksten, betere processen en betere gesprekken. We leiden mensen op zodat zij hun teksten, gesprekken en presentaties verbeteren. En we schrijven en herschrijven. Dat doen we al meer dan 15 jaar voor overheden, commerciële organisaties en individuele professionals. Zo leveren wij een cruciale bijdrage aan een doelgerichtere en begrijpelijkere samenleving. Deel in ons plezier, we hebben genoeg!

Wij geloven dat alles begint met heldere communicatie. Als middel, niet als doel. Voor het versterken van een relatie. Of het overbrengen van een boodschap. 

Plezier

Het is belangrijk om plezier te hebben in je werk, vinden wij. Daarom zijn onze trainingen niet alleen leerzaam, maar ook leuk. Zo hebben wij plezier in wat we doen en de deelnemers ook. Dit verhoogt de motivatie en het enthousiasme bij iedereen in én na de training!

Petit

Ons bureau moet niet groot worden, maar juist petit blijven. Écht korte lijntjes met collega’s en klanten. Lekker laagdrempelig. Iedereen weet van alle projecten af en zo kunnen we jou altijd razendsnel helpen. Ook hebben we niet duizenden klanten. Dus: onze volledige aandacht heb je, als je dat wil. 

Prikkelen

Je bereikt mensen pas echt je ze verrast. Als je ze prikkelt om uit hun comfort zone te stappen, om met een ander perspectief naar de wereld te kijken. Wij prikkelen – we doen alles net even anders. Zo houden wij de deelnemers op het puntje van de stoel. En creeëren we memorabele (leer)momenten.

Pingpongen

We hebben geen aparte afdeling sales, communicatie of klantenservice. Al onze medewerkers zijn alleskunners! Dat betekent dat je met iedereen kan pingpongen over jouw behoeften, wensen en uitdagingen. Ook zijn we fanatieke pingpongers. Ben je bij ons op kantoor? Dan slaan we een balletje!

 

Onze communicatie-aanhangers
Wij zijn trots op ons team van communicatie-aanhangers. Een divers team, met achtergronden in de communicatie, maar ook in bestuurskunde, filosofie, Nederlands en opleidingskunde. We laten ons graag zien. Ontmoet ons!
Onze visie op trainen
Een training moet meer doen dan een naslagwerk. Het moet je inspireren, uitdagen en handvatten geven. Daar denken we bij elke training over na. Hoe kan dat bij deze klant, bij dit onderwerp en bij deze vorm? Hieronder geven we onze belangrijkste pijlers voor didactisch succes. Hiermee zorgen wij telkens weer voor een succesvolle training.

Ervaring en expertise: put uit de kennis en inzichten van een bewezen specialist!

Wij doen niet alles, maar wat we doen, doen we steengoed. Wij hebben jarenlange ervaring in het verbeteren van de communicatie bij allerlei grote en kleine organisaties. Overal toetsen wij de wetenschap aan de praktijk. Onze trainingen zijn daardoor erg praktijkgericht, levendig en met veel relevante voorbeelden. Vol tips die écht werken. Meer weten over onze klanten? Kijk hier wie wij al eerder hebben geholpen!

Interactieve werkvormen: iedereen op het puntje van de stoel!

Wij zeggen niet hoe het moet, maar werken met onze 3D-methode: demonstreren, discussiëren, doen. We werken met de voorbeelden van de deelnemers en laten zien wat kan. Geen lange lappen theorie, maar prikkelende voorbeelden en leuke oefeningen. Daardoor zijn de bijeenkomsten uitermate effectief en inspirerend. En omdat we veel ervaring hebben weten we wat kan en ook: waar we deelnemers kunnen en moeten uitdagen.

Jouw plezier is ons plezier: leerzaam én een hele leuke dag!

Wij vinden het belangrijk dat we kunnen lachen tijdens de training. Hoe? Met humor, afwisseling en leuke voorbeelden – wel altijd inhoudelijk relevant. Geen klaslokaalgevoel, tegelijkertijd spreken we de cursisten wel aan op hun expertise en hun verantwoordelijkheid. Onze trainingen staan daarom bol van intermezzo’s om de energie, de motivatie, maar vooral ook plezier in de training én het werk te houden.

Aandacht voor elke medewerker: iedereen weer scherp in z’n rol!

Duidelijk communiceren is een ding. De juiste dingen communiceren is iets heel anders. Daarom besteden we in onze trainingen ook aandacht aan de rol van de medewerker. Hoe kijkt hij of zij tegen de klant, de huurder, de inwoner, de collega, de opdrachtgever aan? Zijn zij lastig, altijd op zoek naar het randje, onvriendelijk van nature? Of zie je jezelf als dienstverlener? Met een grote invloed op prettige en succesvolle communicatie? Welke rol heb je naar je klanten? Extern, maar ook intern als adviseur bijvoorbeeld. We werken samen aan heldere communicatie die past bij de ‘norm’ die deelnemers zelf formuleren.

Het zakelijke gesprek als basis voor de zakelijke mail

Zodra iemand begint te tikken, gebeurt er iets raars. Er gaat in het hoofd een schakelaar om en hij of zij vervalt in een ander register: woorden die hij of zij anders nooit gebruikt, ouderwetse constructies, afstandelijke taal… Wat wij in de training moeten doen is de schrijver herprogrammeren. We zeggen ‘doe normaal’: probeer te schrijven zoals je een zakelijk telefoongesprek voert. Dan is heel vaak de opbouw logisch, de taal helder en de boodschap duidelijk. En het mooie is: dat doe je eigenlijk al dagelijks. Niks nieuws dus.

Elk doel z’n eigen meest effectieve communicatiemiddel!

Brieven, mails, presentaties, vergaderingen, telefoongesprekken… wat hebben ze gemeen? Het zijn communicatiemiddelen! En we werken met heel veel plezier samen aan het verbeteren van het middel dat jij voor ogen hebt. Maar we checken ook: is het wel echt nodig een tekst te produceren? Kun je niet beter even wachten totdat … Of bellen? Misschien levert een presentatie juist meer op. Of (makkelijk!) even niets? Dan is dat wat we adviseren. Geen brief om een brief. Geen rapport om maar iets te kunnen laten zien. Elk middel moet het proces een duidelijke stap vooruit helpen. Zo houd je communicatie effectief en efficiënt. Nuttig.

300+

klanten

20%
efficiëntieslag
tot 50% meer

klanttevredenheid

13.000+

cursisten