Teksten
Onze teksten zijn kernachtig, helder en persoonlijk. Eigentijds en zakelijk. Dat kunnen standaardbrieven, brochures of jaarverslagen zijn. Maar ook teksten voor je site of een brandhouseboek.

Zoek je begeleiding bij het herschrijven van teksten? Of wil je jouw teksten door ons laten schrijven? Hieronder zie je een aantal voorbeelden. Deze lijst is niet uitputtend. In overleg is veel mogelijk. Bel, mail of chat dus gerust!

Teksten

Standaardbrieven

Doe zelf wat kan Veel organisaties beginnen hier zelf vol goede moed aan. Het bl...

Teksten

Standaardbrieven

Doe zelf wat kan

Veel organisaties beginnen hier zelf vol goede moed aan. Het blijkt vaak te veel werk. Te complex om intern iedereen op een lijn te krijgen, van Communicatie tot JZ. Daarom pakken we dit als serieus project op. Jullie doen zelf wat reëel is en wij de rest. Soms is dat alles herschrijven. Soms is dat feedback geven of redigeren. Steeds vaker is dat samen op locatie herschrijven. Effect: gegarandeerd nieuwe klantgerichte teksten die passen bij de processen en de kernwaarden van je organisatie, die juridisch correct zijn en klaar op het moment dat we afspreken.

Tip: wil je je collega’s een deel laten herschrijven? Zorg dan dat je collega’s de juiste mindset en de juiste handvatten en vaardigheden hebben. Organiseer voor hen bijvoorbeeld een incompanytraining Helder schrijven in B1

Teksten

Schrijfwijzers

Met een schrijfwijzer verbeter en borg je de schrijfvaardigheid in jouw organisa...

Teksten

Schrijfwijzers

Met een schrijfwijzer verbeter en borg je de schrijfvaardigheid in jouw organisatie

In een schrijfwijzer leggen we afspraken vast over jullie externe schriftelijke communicatie. Denk aan praktische zaken als de lay-out en het lettertype. Maar vooral ook aan afspraken over structuur, benadering en taal. Het is een praktisch handvat voor medewerkers die schrijven. Met daarin antwoorden op vragen als: ‘Hoe zit een goede inleiding ook alweer in elkaar?’. En: ‘Wat was de afspraak over de aanhef?”. Met een schrijfwijzer borgen we wat medewerkers leren tijdens onze schrijftrainingen. Een goede schrijfwijzer garandeert draagvlak en duidelijkheid.

Vroeger maakten we een mooi boekje. De laatste jaren een interactieve onlineversie. Inclusief handige zoekfunctie. Makkelijk te koppelen aan jullie intranet. Super handig. En veel laagdrempeliger om te blijven gebruiken.

Teksten

Commerciële teksten

Een commercieel artikel? Een advertorial of tekstblokken voor je offertes? Al di...

Teksten

Commerciële teksten

Een commercieel artikel? Een advertorial of tekstblokken voor je offertes?

Al die teksten moeten volgens ons aansluiten bij de belevingswereld en koopmotieven van de doelgroep. Vanzelfsprekend in aantrekkelijke, heldere taal. Dat botst regelmatig met wat en hoeveel jij zelf wilt vertellen. Je hebt immers een prachtig product waar je enthousiast over bent.

De insteek van je tekst is dan ook erg belangrijk. Net als het benadrukken van unique buying points. Wij maken graag een creatieve en effectieve commerciële tekst voor je. Herkenbaar voor de lezer en onderscheidend in de markt. Waarmee je een top visitekaartje van je organisatie laat zien. In heldere taal. Dat wordt gelezen!

Hoe? We stemmen in een briefing goed af wat jij wil en geven onze eerste ideeën direct al. Meestal binnen een week (vaak sneller) heb je onze eerste versie. Met jouw feedback zetten we vervolgens de puntjes op de i.

Leer je toch liever zelf hoe je creatieve teksten schrijft die overtuigen? Kies dan voor onze Individuele training of incompany schrijftraining

Teksten

Magazines

Samen een blad maken Een redactieformule, redactievergadering, thema’s kiezen,...

Teksten

Magazines

Samen een blad maken

Een redactieformule, redactievergadering, thema’s kiezen, ‘plank’ samenstellen, projectorganisatie, interviewen, schrijven, redigeren, accorderen… Kortom: een blad maken. Tot aan de opmaak. Dat is wat we al jaren doen. Met veel plezier en enthousiasme. We duiken in de onderwerpen, vullen ons beeld van de markt en ontwikkelingen aan, sparren met de interne redactie en met de schrijvers. En leveren. Elke keer weer.

Leer je toch liever zelf hoe je aantrekkelijk artikelen voor een magazine schrijft? Kies dan voor onze Individuele training of incompany schrijftraining

Teksten

Jaarverslagen

Cijfers, standaardteksten, lastige teksten. Het moet. Maar wie leest het? Heb je...

Teksten

Jaarverslagen

Cijfers, standaardteksten, lastige teksten. Het moet. Maar wie leest het? Heb je al een basis? Heb je de inhoud al opgehaald bij alle stakeholders? Dan maken wij er met plezier een kernachtige, leesbare (kan!) tekst van. Waar ook een RvC enthousiast van wordt. Wil je een aparte versie voor ‘het publiek’? Dan gaan we – ook met plezier – nog een paar stappen verder.

Heb je nog geen inhoud? Dan gaan we graag ook in gesprek met de stakeholders en begeleiden we het proces tot aan de publicatie. Onze klanten ervaren onze bijdrage altijd als ‘net die power om wèl knopen door te hakken en echt heldere teksten te maken’. Precies dat stukje dat er in de eigen praktijk vaak bekaaid van af komt.

Teksten

Brochures

Flyers en folders Wie wil er nu nog een brochure? Da’s van de vorige eeuw… O...

Teksten

Brochures

Flyers en folders

Wie wil er nu nog een brochure? Da’s van de vorige eeuw… Of niet? Uit cijfers van het A&O-fonds Grafimedia
blijkt dat er sinds 2010 30% minder grafische bedrijven zijn die 25% minder omzet hebben. En dat de gemiddelde leeftijd in de branche met 7 jaar is gestegen. Dat lijken geen goede berichten. Maar hard copy heeft zeker bestaansrecht! Voor bijzondere doelgroepen (denk aan mensen met een lage digitale vaardigheid). En voor specifieke momenten (evenementen, bij producten).

Dan wil je wel een insteek die prikkelt. Een heldere tekst. Kort. Wij doen dat voor je. Met plezier.

Teksten

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven die je zelf wilt ontvangen Je bestaande klanten binden, of zelfs d...

Teksten

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven die je zelf wilt ontvangen

Je bestaande klanten binden, of zelfs directe conversie. Dan moet je nieuwsbrief niet alleen maar tekst bevatten over wat jij wilt zeggen. Dan is een uitnodigende onderwerpregel en een verleidelijke call-to-action bijvoorbeeld essentieel. En teksten die net die draai maken zodat ze de lezer prikkelen. Werk hiervoor samen met ons als ervaren tekstschrijvers. We inventariseren de onderwerpen, kennen natuurlijk jullie doelgroep en jullie eigen kernwaarden en tot slot: we leveren teksten waar jullie én jullie lezers enthousiast van worden.

Leer je toch liever zelf hoe je wervende teksten voor nieuwsbrieven of mailings schrijft? Kies dan voor onze Individuele training of incompany schrijftraining.

Ontvang je onze nieuwsbrief al? Een paar keer per jaar communicatie-weetjes met een glimlach. Schrijf je hier in.

Teksten

Artikelen

Wil je een interview laten afnemen? Op je website, in je magazine of op social m...

Teksten

Artikelen

Wil je een interview laten afnemen?

Op je website, in je magazine of op social media wil je graag een interview plaatsen. In videovorm of als geschreven artikel. Met een medewerker, een autoriteit in de branche of een klant. Ter afwisseling, verdieping, maar vooral om waardevolle content te creëren. Hoe haal je eruit wat erin zit? Een quote die viral gaat, een lovende testimonial of een primeur bijvoorbeeld?

Tekstschrijver voor een interview

Wij zijn ervaren tekstschrijvers en interviewers. Met de juiste technieken op zak voor een interessant interviewverslag. En uitgebreide ervaring met hoge bestuurders en politici. Ben je op zoek naar een tekstschrijver die interviews afneemt en uitwerkt? Bespreek je wensen met ons!

“Ze doen wat ze beloven. Ze leveren echt kwaliteit. En het werkt heel fijn samen.”

Harry Lindelauf, senior communicatieadviseur AZL
Teksten

Blogs

Zoek je een blogschrijver voor je contentmarketing? Een blogartikel moet toegevo...

Teksten

Blogs

Zoek je een blogschrijver voor je contentmarketing?

Een blogartikel moet toegevoegde waarde hebben voor je doelgroep. Ook lekker leesbare zinnen mogen niet ontbreken. Net als een fijne structuur. Maar het komt er telkens niet van. Of het is toch niet precies wat je voor ogen had. Voorstelbaar: je echte werk gaat immers altijd voor.
 

Kies voor een professionele blogschrijver

Schakel ons in als professionele blogschrijvers. Zodat jij je kunt focussen op jouw kerntaken. Wij bieden een overzichtelijk blogabonnement tegen een scherp tarief. Uiteraard kunnen we ook losse blogartikelen aanleveren. Net als een persoonlijke contentkalender. Benieuwd wat blogs je opleveren? Ga met ons in gesprek

Teksten

Huisstijl-boek

Basis voor een samenhangende en sterke huisstijl Wie ben je en wat wil je commun...

Teksten

Huisstijl-boek

Basis voor een samenhangende en sterke huisstijl

Wie ben je en wat wil je communiceren? Je wilt een nieuwe site. En oh ja: je visitekaartjes mogen ook wel een nieuwe look. Heb je nog wel kaartjes nodig eigenlijk? Je huisstijl kan wel een opfrisbeurt gebruiken. Daar ligt nog een vraag ‘boven’: heb je scherp wie je bent, wat je kernwaarden en onderscheidende waarden zijn? Wat je (dus) wilt uitstralen en communiceren? Je huisstijl is meer dan een paar kleuren en lijnen.

Misschien helpen deze vragen je nu al. Onze ervaring leert dat wij als sparringpartner hier een enorme aanjager bij zijn. En dat het helpt dat wij vervolgens het heel compact en super herkenbaar op kunnen schrijven. In een ‘huisstijl-boek’: een document (in welke vorm dan ook) waarin we dat vastleggen. Zodat jij of wij samen daarna de communicatie kunnen ‘invullen’. Zodat je een huisstijl krijgt die past bij wie je bent en wat je wilt uitstralen. ‘Voorbij’ mooi of lelijk.

280+

klanten

20%
efficiëntieslag
tot 50% meer

klanttevredenheid

12.000+

cursisten