Eén van de belangrijkste ingrediënten van goede online personal branding is consequent en regelmatig relevante online content delen. Denk bijvoorbeeld aan zakelijk bloggen. Toch is de kans groot dat er taken zijn die in de waan van de dag hoger op je prioriteitenlijstje staan dan een blog schrijven. Zakelijk bloggen volhouden is daarom niet eenvoudig. In deze blog help ik je met vijf tips. 

1. Creëer ritme

Voor veel bezigheden geldt: als je ze niet op vaste momenten doet, schieten ze er sneller bij in. Denk aan een boek lezen. Of naar de sportschool gaan. Voor bloggen en andere vormen van online personal branding is dat niet anders. Creëer je geen blogritme voor mezelf, dan zoek je elke maand, week of dag opnieuw naar tijd om een blog te schrijven. Dat kost energie. Het werkt veel voor mensen dan ook goed om vaste blogmomenten – bijvoorbeeld elke vrijdagochtend – te blokken in de agenda.

2. Gebruik de actualiteit

Een gebrek aan inspiratie? Lijkt elk onderwerp dat je bedenkt vergezocht? Spring dan in op de actualiteit. Die verandert continu. Ook in jouw vakgebied zijn er vrijwel dagelijks nieuwe ontwikkelingen. Hoe klein ook. Je geeft er jouw visie op, tips over of interviewt een expert. De Bloggende Deurwaarder gebruikte een actueel blog van VN.nl als aanleiding om zijn mening te delen.

3. Maak een vaste rubriek

Als je een rubriek bedenkt die wekelijks of maandelijks terugkomt, geeft dat je houvast. Je hoeft dan niet voor elk blogartikel het wiel opnieuw uit te vinden. Ook kun je bij een vaste rubriek makkelijker vooruit werken. Je kent je blogformat immers lang vantevoren. En hebt dus extra veel tijd om over de invulling na te denken.

4. Volg de training online personal branding

Zakelijk bloggen is veel leuker én effectiever als je er echt voor gemotiveerd bent. En waar vind je meer motivatie dan bij een enthousiaste trainer? We helpen je graag verder met zakelijk bloggen en andere vormen van online personal branding in onze training. Zodat je ervaart hoe leuk en zinvol het is om online personal branding in te zetten voor jouw carrière of organisatie. Klik hier voor meer informatie en om direct een training bij ons in te plannen.

5. Uitbesteden

Is bloggen gewoon echt jouw ding niet? Laat het schrijven of interviewen dan aan de professional over en kies voor ons blogabonnement. Zo is de continuïteit van je blog gewaarborgd en kun jij je bezighouden met je corebusiness.

Lees ook: In vijf stappen een goed zakelijk blogartikel op je beeldscherm