Over Ons

René Pastoor

René Pastoor

Er is zoveel te winnen voor organisaties en mensen in die organisaties in heldere communicatie. In tekst. Beeld. Gedrag. Gesprekken. Ik maak graag mensen enthousiast over wat kan. Wat ze zelf kunnen. En waar hun klanten, bezoekers, contacten, echt blij van worden.

Ik schrijf graag. En sta met plezier voor een groep. Nog steeds. Al merk ik dat ik ook graag op een andere manier bij projecten betrokken ben. Ik geef ook graag mijn kennis en ervaring intern door. Probeer ook mijn collega’s enthousiast te maken.

En ik tennis. Niet onverdienstelijk. Al vind ik dat vooral zelf. Ik praat graag. Soms te lang. Ben in ieder geval enthousiast. Tennis graag. En pingpong met collega’s.

     
Thijs Peters

Thijs Peters

     
Mark Verhaag

Mark Verhaag

Als kleine jongen schreef ik al veel. Korte verhaaltjes vol met spanning en avontuur. Geen onderwerp was mij te gek. Behalve gemeenteland, dat kwam pas later.

Ik heb een achtergrond in Geschiedenis, Journalistiek en Bestuurskunde. Het schrijven heb ik dus nooit laten gaan. Maar ook het trainen en coachen vind ik mooi. Ik vind het ontzettend gaaf om mijn enthousiasme over te brengen aan anderen. Zo ben ik ook een tijdje taalcoach geweest bij VluchtelingenWerk.

Sporten doe ik graag. Dit kan vanalles zijn. Of het nu zwemmen, voetballen of boksen is. Alleen tennissen laat ik liever aan anderen over. Weten jullie dat René ook graag tennist?

     
Martijn Verboven

Martijn Verboven

Ook ik heb affiniteit met tekst schrijven, maar dan in de vorm van nieuwsberichten, recensies en dergelijke artikelen voor een nieuwswebsite. Bij Pastoor ben ik als grafisch vormgever werkzaam voor andere doeleinden. Want waar tekst voor mij een hobby is, vormt ontwerpen echt m’n passie.

Hoewel mijn vak wellicht een zeldzaamheid is binnen een communicatiebureau, is het zeker niet onnodig. De ontwikkelingen van nieuwe visitekaartjes, nieuwsbrieftemplates, autobestickering en de website waar u nu op leest, vormen slechts een greep uit de dingen waar ik verantwoordelijk voor ben binnen het bedrijf.

Mijn vrije tijd spendeer ik graag met naasten of aan muziek, Netflix, games, eigen werk en ontwerpen.

     
Marcel Smit

Marcel Smit

Taal moeten we koesteren en onderhouden. Taal is geen willekeurige aaneenrijging van woorden, maar precisiewerk. Taal kent regels én leeft. Taal intrigeert mij elk uur van de dag. Taal is mijn hobby, mijn afleiding, mijn vak.

Marcel is neerlandicus en al heel lang schrijver. Begonnen in de journalistiek heeft hij zich ontwikkeld tot allround schrijver, van zakelijke en nuchtere tot creatieve en persoonlijker teksten. Voor allerlei branches en sectoren, waaronder overheidsinstellingen en organisaties in onderwijs, cultuur, wonen en gezondheid.

     
Dymphie Geurts

Dymphie Geurts

Vreemde ogen dwingen, zegt men wel eens. In zekere zin een prachtige typering van het succes van veel trainingen. De wil om te verbeteren of te veranderen, die is er vaak wel. Ik houd de mensen een spiegel voor en geef ze dat laatste duwtje.

Dymphie geeft communicatietrainingen en coaching aan banken, gemeentes, verzekeraars, woningcorporaties en diverse onderwijsinstellingen. Ze werkt graag aan motivatie, presentatie, samenwerking en persoonlijke ontwikkeling.

     
Sarah Lee Ketner

Sarah Lee Ketner

Nicky Wolf

Nicky Wolf

     
Suzanne van Schaik

Suzanne van Schaik

Puzzelen met woorden en zinnen. Mensen coachen. Adviseren over strategie. Zomaar een greep uit de dingen waar ik blij van word. Net als schoenen overigens. Daar word ik ook erg blij van.

Niet zo gek, want ik heb een modeachtergrond. Dat maakt mij in ons team een wat vreemde eend in de bijt. Gelukkig vind ik het alleen maar verrijkend dat ik bij pastoor bv voor heel andere branches werk.

Onze klanten herkennen mij vooral als tekstschrijver en schrijfcoach. Maar ik zet mezelf ook graag in als projectmanager en online specialist. Dat laatste omdat ik onder de naam ‘Fashion is a party’ mijn succesvolle online personal brand bouwde.

Branding vind ik sindsdien super interessant. Bij merken ligt mijn hart. En een merk valt of staat met communicatie. Ook jouw merk. Zullen we daar eens over sparren?

     
Rens Kroeze

Rens Kroeze

Verhalen vertellen. Overal wil ik het liefste een mooi verhaal vertellen. Vroeger alleen door te praten. Op school, in het café of bij de voetbalclub. Later ben ik erachter gekomen dat een goed verhaal op papier soms nóg krachtiger is. Ik heb gemerkt dat goede verhalen kort en bondig zijn, helder en met een goede opbouw. Maar de beste verhalen zijn persoonlijk en bevatten humor. Veel humor.

Veel van deze elementen gebruik ik nu ook bij het schrijven van teksten. Ik vind het leuk om te zien dat teksten hierdoor echt beter worden. Nog leuker vind ik het om hier ook samen met anderen achter te komen. Door samen aan de slag te gaan met eigen teksten.

Verder is Nijmegen een fantastische stad.

     
Reinder Boeve

Reinder Boeve

Taal is van iedereen, schrijven doen we allemaal. Toch blijft het voor mij bijzonder. Tikken is gewoon heerlijk. Schrijven voelt als een ambacht. Ik stoei daarnaast graag met andermans teksten. Zonder opgeheven vingertje. Samen werken aan een beter leesbaar verhaal, dat is het mooiste.

Reinder schrijft over de pensioenwereld en over ruimtelijke onderwerpen. Voor pensioenorganisaties, de bouwsector, gemeenten en woningcorporaties. Met ruim tien jaar redactie-ervaring in de geschreven journalistiek. Hij vraagt naar hoe, wie, wat, waar, wanneer en waarom. Alleen deadlines zijn heilig.

     
Janou Hemsing

Janou Hemsing

Om mensen in beweging te krijgen moet je er eerst achter komen wat ze nu beweegt (vrij naar Covey’s ‘First seek to understand, then to be understood’).

Janou is een trainer pur sang: met haar vakkennis en aanstekelijk enthousiasme overtuigt en traint ze managers en buitendienstmedewerkers. In houding, spreken en gedrag. Janou traint onder meer voor grote multinationals als Achmea, Boskalis, Canon, Defensie, Ericsson en Fortis. Maar met net zoveel enthousiasme en effect voor adviesbureaus en zorginstellingen.

     
Marjo Verzijl

Marjo Verzijl

Horen, voelen, zien. Contact. Alles draait om communicatie. Wat je ook doet, wie of waar je ook bent. Iedereen communiceert. Op een eigen manier. Dat maakt werken aan communicatie zo boeiend.

Marjo is jarenlang de spil en ruggengraat van de organisatie geweest. Een paar jaar geleden verzette ze de bakens. Als sparringpartner en acteur blijft ze met Pastoor bv in contact. Gelukkig.

Alles begint met communicatie.

Communicatie als middel, niet als doel.
Voor het versterken van een relatie.
En het overbrengen van de boodschap.

Wij geloven dat
er kansen zijn.

Kansen voor meer inhoud,
meer succes en meer plezier.

Wij geloven dat we die kansen
samen kunnen pakken.

Wij helpen je jezelf te ontplooien.

Wij helpen te verbeteren waar je al goed in bent.

Wij willen je bewuster maken van je rol. Je positie.
Je verantwoordelijkheden.

Niet omdat je dit zelf niet kunt. Wel omdat ze in de
waan van de dag vervagen.

Duidelijke en kernachtige communicatie
is waar wij voor staan.

Een professionele en positieve uitstraling.
Oog voor detail.

Wij hebben niet alleen een visie op tekst.

Sterker nog: wij hebben in dit manifest het woord ‘tekst’ nog niet genoemd. Omdat we meer zijn dan tekstschrijvers. Taalfanaten. Communicatie-aanhangers. Met evengoed een visie op marketing en strategie.

Wij zijn trainer
Wij zijn redacteur.
Wij zijn adviseur.
Wij zijn
Pastoor Logo