Zakelijk chatten: vlot en vriendelijk klantcontact

Ieder chatgesprek voer je snel en klantgericht

Bij je huidige of nieuwe functie wordt chatten een steeds belangrijker onderdeel van het werk. Hoe ga je hier nu efficiënt en klantvriendelijk mee om? Je leert het in deze Individuele training! Zo begin je de volgende keer met vertrouwen een chatgesprek en heb je een prettig zakelijke en persoonlijke stijl.

Deze training kan ook als: incompanytraining

“Een chatgesprek aangaan is nu een stuk minder spannend na deze leuke training!”

Programma

Altijd maximaal maatwerk: het programma sluit aan bij jouw specifieke leerwensen en vragen. Daarom doen we vooraf een persoonlijke intake. Natuurlijk kent het programma wel wat vaste onderdelen, bijvoorbeeld:

  • hoe zorg je voor een warm welkom?
  • de vraag achter de vraag achterhalen
  • de juiste balans tussen persoonlijk en zakelijk
  • meeleven en meedenken
  • de do’s en dont’s van whatsapp.

 

Minimale studiebelasting: 3 uur. Geen bijzondere voorbereiding nodig.

 

Heb jij iets anders in gedachten? Een maatwerkvraag, vraagt om een maatwerkoplossing! We denken graag met je mee! Bel gerust naar 024 – 324 49 59 of mail naar info@pastoorbv.nl

Resultaat

Na afloop van de training heb je… 

  • goed door wat er wel en niet in de chat hoort.
  • opeens tijd over omdat je veel efficiënter communiceert.
  • meer structuur bij het voeren van een chatgesprek.
  • in de vingers hoe je de klant positief kunt verrassen. Door persoonlijk, maar ook zakelijk te zijn.
  • veel nieuwe handvatten die je ook helpen bij telefoon en mailcontact.

 

Investering

Je investering voor deze training is € 495,- per sessie. Dat is all-in, dus inclusief koffie, thee, lunch, alle cursusmaterialen en een persoonlijk account. Geen verrassingen dus.

Hoe?

Volledig online of op locatie? The sky is the limit. Echt! Deze Individuele training komt in alle soorten en maten voor. Ontdek hieronder de opties. We adviseren je graag over wat het best bij jou past. Benieuwd naar onze visie op trainen? Kijk dan hier.

  • Borging
  • Programma-uitbreiding
  • Online
Teksten

Klachten en weerstand

Iedere klacht is een kans! Leer in deze module daarom hoe je een klacht begripvo...

Teksten

Klachten en weerstand

Iedere klacht is een kans! Leer in deze module daarom hoe je een klacht begripvol, servicegericht en correct afrondt. Zowel telefonisch als op papier. Krijg dus handvatten om de regie terug te pakken. En leer hoe je weerstand om kunt buigen in een positieve, constructieve samenwerking. Zo verras je de klant alsnog positief.

Teksten

B1-tool

Je hebt in de training geleerd hoe je een tekst in B1-taalniveau kunt schrijven....

Teksten

B1-tool

Je hebt in de training geleerd hoe je een tekst in B1-taalniveau kunt schrijven. Toch kan het best lastig zijn om in te schatten of jouw tekst al aan dat taalniveau voldoet. Met onze B1-tool kun je jouw teksten analyseren en zien waar nog winst te behalen valt. Zo analyseert de tool op zinslengte, passief taalgebruik en moeilijke woorden. 

Teksten

Opfrissessies

Het is goed om met enige regelmaat met afstand eens te kijken: wat hebben wij in...

Teksten

Opfrissessies

Het is goed om met enige regelmaat met afstand eens te kijken: wat hebben wij in de afgelopen tijd geschreven en was dat van goede kwaliteit? Eens per jaar een opfristraining is daarvoor een uitstekend middel. Met een opfristraining blijft het onderwerp leven in de organisatie. Het is ook een signaal naar alle medewerkers dat dit onderwerp belangrijk blijft.

Teksten

E-learning: taalreparatie (gevorderen)

In deze e-learning hebben we aandacht voor de moeilijkere spellingregels met uit...

Teksten

E-learning: taalreparatie (gevorderen)

In deze e-learning hebben we aandacht voor de moeilijkere spellingregels met uitzonderingen. Samenstellingen, hoofdletters en accenten komen hier voorbij. Voor iedereen die de basis al onder knie heeft en op zoek is naar een grotere uitdaging! 

Teksten

E-learning: taalreparatie (basis)

In deze e-learning hebben we aandacht voor de meest voorkomende spellingprobleme...

Teksten

E-learning: taalreparatie (basis)

In deze e-learning hebben we aandacht voor de meest voorkomende spellingproblemen. Deze zijn onderverdeeld in vier blokken: werkwoorden, hen/hun, als/dan en betrekkelijke voornaamwoorden. Ieder blok is voorzien van uitleg. Een beetje theorie en dan wat oefeningen. Zo ben je in no-time weer op de hoogte van de huidige spellingregels.

Teksten

E-learning: taal

Onze vijf vuistregels helpen om elke tekst voor iedereen in begrijpelijk taalgeb...

Teksten

E-learning: taal

Onze vijf vuistregels helpen om elke tekst voor iedereen in begrijpelijk taalgebruik te schrijven – of anders gezegd, op taalniveau B1. Het is natuurlijk aan jou of je er telkens voor kiest om die vuistregels tot in de extremen toe te passen, maar na deze e-learning heb je dat in ieder geval wel in de vingers!

Teksten

E-learning: totaalpakket

Wil je met verschillende onderwerpen oefenen? In je eigen tijd en tempo? Dan is ...

Teksten

E-learning: totaalpakket

Wil je met verschillende onderwerpen oefenen? In je eigen tijd en tempo? Dan is het e-learning totaalpakket wat voor jou. In dit pakket vind je een hele verzameling van onze e-learnings op communicatiegebied: van taal en opbouw, tot aan spelling en grammatica. Blijf jezelf ontwikkelen!

Teksten

Mystery chats

Voordat de training start, of als check een tijdje na de training, verzamelen we...

Teksten

Mystery chats

Voordat de training start, of als check een tijdje na de training, verzamelen we graag een goed beeld van de huidige praktijk. Daarom voeren we een aantal mystery chats uit. We slaan deze gesprekken op en laten deze, of delen daarvan, terug zien in de training. Daarbij geldt: niet als veroordeling, maar vooral om te leren en te kijken wat het effect is van verschillende communicatiestijlen op een gesprek.

Teksten

Individuele training on the job

Tijdens de training of Individuele training leer je de benodigde kennis en vaard...

Teksten

Individuele training on the job

Tijdens de training of Individuele training leer je de benodigde kennis en vaardigheden. De toepassing in de praktijk vormt weer een nieuwe uitdaging. Wij begeleiden dit proces: tijdens een twee uur durende sessie luisteren en kijken we mee op de werkvloer. We analyseren de situatie en geven ter plekke tips en feedback. Direct resultaat!

Teksten

Omgaan met emotie

Wanneer je klant nog te hoog in de emotie zit, lukt het niet om een inhoudelijk ...

Teksten

Omgaan met emotie

Wanneer je klant nog te hoog in de emotie zit, lukt het niet om een inhoudelijk gesprek te voeren. Het is belangrijk die emotie eerst een plekje te geven. Zodat de ander zich gehoord en begrepen voelt. Makkelijk gezegd. Maar hoe doe je dat? Tijdens deze module krijg je handvatten om emotie te herkennen en daarmee om te gaan. Maak ieder gesprek prettig en constructief!

Teksten

Spelling en grammatica

D’s en t’s, iets met ‘t kofschip… Hoe zat het ook alweer? Tijd om het we...

Teksten

Spelling en grammatica

D’s en t’s, iets met ‘t kofschip… Hoe zat het ook alweer? Tijd om het weer een keer op te frissen! In deze module hebben we aandacht voor de meest voorkomende spellingproblemen. Een korte uitleg van de theorie, maar vooral veel oefenen en aan de slag! Zo ben je in no-time weer op de hoogte van de huidige spellingregels. En kun je weer met vertrouwen schrijven naar collega’s, klanten of inwoners!

Teksten

Workshops

Een workshop is een vlotte, kortere vorm van trainen. We bieden een interessant ...

Teksten

Workshops

Een workshop is een vlotte, kortere vorm van trainen. We bieden een interessant pakket aan workshops aan, die goed te combineren zijn met deze training. Zie de opties daarvoor hier.

Teksten

Gedragsbeïnvloeding

Hoe vaak ben je thuisgekomen met andere producten dan er op je boodschappenlijst...

Teksten

Gedragsbeïnvloeding

Hoe vaak ben je thuisgekomen met andere producten dan er op je boodschappenlijstje stonden? Menselijk gedrag is moeilijk te beïnvloeden en is super onvoorspelbaar. Toch kunnen we met slimme communicatie veel bereiken. In deze module leer je de belangrijkste middelen die jij eenvoudig zelf in kan zetten om je lezers te laten doen wat jij wil dat ze doen. Gebaseerd op wetenschappelijk bewezen methodes en relevant voor elke praktijk!

300+

klanten

20%
efficiëntieslag
tot 50% meer

klanttevredenheid

13.000+

cursisten