Zakelijk chatten

Wat zijn de ongeschreven regels van de zakelijke chat?
 
Steeds meer organisaties maken gebruik van de zakelijke chat. Een laagdrempelig, klantvriendelijk en modern communicatiemiddel. Maar wat zijn de ongeschreven regels voor een zakelijk chatgesprek? Wat wil je uitstralen? En hoe bereik je dat? In de training zakelijk chatten leer je hoe je een live chat in kan zetten als klantgericht communicatiemiddel. Zowel voor web care als verkoopdoeleinden.

Voor wie?

Deze training is voor medewerkers van organisaties die gebruik maken van de zakelijke chat als een van de contactmogelijkheden. Wil je dit communicatiekanaal optimaal benutten? Een snelle, specifieke en adequate aanpak hanteren? Waarmee je de klant positief verrast? Dan is deze training iets voor jou!

Programma

We sluiten altijd aan bij de behoefte van de groep of jouw organisatie. Onze trainingen zijn maximaal maatwerk. En daarom openen we de zakelijk chatten altijd met de vraag: ‘Wanneer vind jij een chatgesprek een goed visitekaartje voor de organisatie?’
 
Het trainingsprogramma bestaat onder andere uit:

  • voordelen en valkuilen van zakelijk chatten
  • wat wil je uitstralen in je chatgesprekken? Hoe doe je dat?
  • ideale structuur van een chatgesprek
  • gesprekstechnieken voor de zakelijke chat: meta-communicatie, gevoelsreflecties en de LSD-methode
  • ongeschreven richtlijnen en gedragsregels voor een zakelijk chatgesprek: kort, bondig en met tempo
  • de juiste balans tussen zakelijk en persoonlijk.

Heb jij iets anders in gedachten? Een maatwerkvraag, vraagt om een maatwerkoplossing!

Resultaat

Na afloop van deze training…

  • weet je hoe je het meeste rendement haalt uit een chatfunctie
  • kun je de klant positief verrassen. Door persoonlijk, maar ook zakelijk te zijn
  • benut je eventuele commerciële kansen via de live chat
  • behaal je gespreksdoelen. Door de juiste vragen te stellen en de klantvraag te achterhalen
  • weet je hoe je omgaat met valkuilen van het medium en weerstanden van de bezoeker.

Werkwijze

Een maatwerk training. Interactief, persoonlijk en met plezier. Het accent in de training ligt op doen: zelf chatten en uitproberen. Je gaat meteen aan de slag met praktische tips. Je eigen casussen staan centraal in deze training. Maar we analyseren samen ook opvallende casussen van grote merken als inspiratie. Daarnaast krijgt iedere deelnemer toegang tot de online-leeromgeving MijnPastoor.
 
Deze training geven we graag incompany, bij ons op kantoor of op locatie. Maar ook in de vorm van een open training of als individuele coaching. Weten wat de mogelijkheden en eerstvolgende data zijn? Bel ons direct op 024 324 49 59 of mail naar [email protected] of start een chatgesprek.