Klachtenafhandeling / klachtenmanagement

Hoe handel je een klacht af?

Een klacht wil je begripvol, servicegericht en correct afronden. Zodat je klant alsnog positief verrast is. En je van de klacht een kans maakt. Om je menselijke kant te laten zien en van te leren als organisatie. In de training Klachtenafhandeling leer je hoe je dit aanpakt.

Het trainingsprogramma

Het trainingsprogramma baseren we op klachten uit jouw eigen praktijk. We geven je een leidraad voor een goede klachtenprocedure en veel praktische tips om deze procedure in goede banen te leiden.

Wat leer je tijdens de training Klachtenafhandeling?

In de training Klachtenafhandeling/klachtenmanagement leren we je hoe je klachten oplossings- en klantgericht oppakt en afhandelt. De structuur van een klachtenafhandeling is daarbij belangrijk. Maar ook het formuleren van een duidelijke boodschap met een goede onderbouwing. Bovendien leer je hoe je in je mails, brieven of telefoongesprekken zowel begripvol als zakelijk kunt zijn.

Het resultaat

Na de training Klachtenmanagement ken je de specifieke, persoonlijke aanpak van een klachtenafhandeling. Je weet om te gaan met weerstanden en brengt elke klacht tot een positief einde.

Heb je nog vragen of wil je je aanmelden? 

Bel ons op 024 324 49 59, mail naar [email protected] of start een chatgesprek.