Adviesvaardigheden

Wat zijn adviesvaardigheden?

Adviesvaardigheden bestaan bijvoorbeeld uit luisteren, doorvragen, samenvatten, analyseren en timen. Goed adviseren is een vak. Ongetwijfeld ben je een vakinhoudelijk expert. Ben je nog geen optimaal succesvolle adviseur? In deze training brengen we daar verandering in. Zodat je het allerbeste tot je recht komt in je functie.

Het trainingsprogramma

Het trainingsprogramma bestaat onder andere uit:

  • Structuur van een adviesgesprek en – rapport
  • Gesprekstechnieken
  • Overtuigingstechnieken
  • Argumenteren

Wat leer je tijdens de training Adviesvaardigheden?

Tijdens de training Adviesvaardigheden behandelen we in de eerste plaats de kenmerken van een goede adviseur. Ook leren we je gestructureerd argumenteren. Je krijgt praktische handvatten om je advies helder en overtuigend over te brengen. Mondeling en/of schriftelijk.

Het resultaat

Door deze training ben je je bewuster van jouw rol als adviseur en de verschillende adviesfases die daarbij horen. Je adviseert succesvoller, omdat je beter aan de verwachtingen van je opdrachtgever voldoet.

Heb je nog vragen of wil je je aanmelden? 

Bel ons op 024 324 49 59, mail naar [email protected] of start een chatgesprek.

 

Testimonial

Emely Bergrath

“Ik heb veel waardering voor hun expertise en hun frisse blik op onze communicatie. En ze krijgen ons allemaal enthousiast.”
– Bas van der Holst, financieel directeur gemeente Voorst

“Pastoor heeft onze adviezen onderscheidend in de markt gemaakt. En weten te houden.”
– Peter van Geffen, director Stec Groep

“Ik heb de training van Pastoor bv als erg prettig ervaren! Bij Woonpunt waren we toe aan een nieuw klantvolgsysteem en opheldering in spelling en grammatica. Pastoor bv heeft aan allebei deze vragen gewerkt.

Schrijfformat en spelling en grammatica
In nauw overleg met onze organisatie maakte Pastoor bv een schrijfformat voor ons nieuwe systeem. Met dit format kan onze klantenservice de informatie die binnenkomt beter structureren. Voor de behandelaar van een klantvraag werkt dit overzichtelijk. Daarnaast ben ik erg tevreden over hoe Pastoor bv aandacht schonk aan spelling en grammatica. Wij hebben hier een hoop van opgestoken. Vooral de Engelse werkwoorden en het verschil tussen die, dat en wat is voor ons nu een stuk duidelijker.

Luchtig, leuk en leerzaam

Ik vind het vooral goed dat Thijs de training luchtig hield. Met onder andere een quiz wist hij de taaie stof leuk over te brengen. Daarnaast had hij snel in de gaten hoe de dynamiek was in de groep. Toen de groep zelf opeens koffie ging halen, wist hij hier op een grappige en goede manier mee om te gaan. Tot slot zijn we ook blij met de spiekbriefjes die we hebben gekregen: een bureaustandaard met het nieuwe format en een overzicht met de besproken spelling- en grammaticaregels.

Op maat en dynamisch
Het is erg prettig dat Pastoor bv de trainingen op maat maakt en naar de dynamiek in de groep kijkt. Ze pakken niet zomaar een training uit een rek. Ik kan Pastoor bv zeker aanbevelen en geef de training een 8!”
– Emely Bergrath, afdelingshoofd klantenservice Woonpunt Maastricht