Sollicitatiegesprek voeren als werkgever/sollicitatiegesprek afnemen

Hoe voer je een sollicitatiegesprek als werkgever?

Een professioneel sollicitatiegesprek voer je door je allereerst te verdiepen in de sollicitant. Probeer veel vragen te stellen en de sollicitant te informeren over de organisatie en functie. Vertel ook hoe de sollicitatieprocedure in elkaar zit, zodat hij of zij de juiste verwachting heeft. Onderzoek in het sollicitatiegesprek of de kandidaat de juiste competenties heeft en in het team past. Hoe je dat goed doet? Kom naar de training Sollicitatiegesprek voeren!

Het trainingsprogramma

Het trainingsprogramma bestaat onder andere uit:

  • Voorbereiding
  • Opbouw van een sollicitatiegesprek
  • Interviewtechnieken
  • Bewust zijn van valkuilen en kansen
  • Oefenen!

Wat leer je tijdens de training Sollicitatiegesprek voeren?

In deze training leer je om een effectief sollicitatiegesprek af te nemen. Die jou een goed beeld geeft van de kandidaat en de kandidaat een goed beeld geeft van de organisatie en functie. Door de juiste vragen te stellen, goed te luisteren en de sollicitant de ruimte te geven. Je leert hoe je interviewtechnieken strategisch inzet en de regie houdt over het gesprek.

Het resultaat

Na de training Sollicitatiegesprek voeren heb je veel praktische handvatten voor het voeren van een doelgericht sollicitatiegesprek. Je weet hoe je uit het gesprek zoveel mogelijk relevante informatie haalt. En je hebt geoefend met interviewtechnieken, valkuilen en het interpreteren van non-verbale communicatie.

Heb je nog vragen of wil je je aanmelden? 

Bel ons op 024 324 49 59, mail naar [email protected] of start een chatgesprek.