Effectief en klantgericht telefoneren

Hoe voer je een positief zakelijk telefoongesprek?
 
Een klantgericht telefoongesprek is persoonlijk, servicegericht en duidelijk. En daarmee een goed visitekaartje voor de organisatie en jezelf. In de training klantgericht telefoneren leer je hoe je een positief zakelijk telefoongesprek voert. Waarin je zowel meeleeft als de leiding neemt.

Voor wie?

Deze training is voor iedereen die regelmatig telefonisch contact heeft met klanten. En is daarom geschikt voor medewerkers van een klantenservice of helpdesk, administratief medewerkers en verkopers. Wil je jouw telefoongesprekken graag verbeteren? Meer de touwtjes in handen nemen? En vriendelijk en deskundig overkomen? Dan is deze training iets voor jou!

Programma

We sluiten altijd aan bij de behoefte van de groep of jouw organisatie. Onze trainingen zijn maximaal maatwerk. En daarom openen we de training klantgericht telefoneren altijd met de vraag: ‘Wanneer vind jij een telefoongesprek een goed visitekaartje voor de organisatie?’
 
Het trainingsprogramma bestaat onder andere uit:

  • de structuur van een goed zakelijk telefoongesprek
  • de basisvaardigheden van telefonische communicatie: luisteren, samenvatten, doorvragen (LSD-methode)
  • effectief en klantgericht omgaan met klachten, weerstand en agressie
  • oefenen met stemgebruik
  • het nemen én behouden van de regie
  • jouw persoonlijke leerwensen en vragen.

Heb jij iets anders in gedachten? Een maatwerkvraag, vraagt om een maatwerkoplossing!

Resultaat

Na afloop van deze training…

  • weet je wat een telefoongesprek klantgericht en effectief maakt
  • behoud je de controle over het gesprek. En sta je nooit met een mond vol tanden
  • kun je een gesprek positief sturen. Ook bij een klacht
  • achterhaal je de échte vraag van de klant
  • voer je professionele telefoongesprekken, die een representatief visitekaartje zijn voor de organisatie.

Werkwijze

Een maatwerk training. Interactief, persoonlijk en met plezier. Realistische praktijkcasussen uit jouw werkveld vormen een belangrijk uitgangspunt voor deze training. Met behulp van praktische tips oefen je met telefoneren in levendige rollenspellen. Daarnaast krijgt iedere deelnemer toegang tot de online-leeromgeving MijnPastoor.
 
Deze training geven we graag incompany, bij ons op kantoor of op locatie. Maar ook in de vorm van een open training of als individuele coaching. Weten wat de mogelijkheden en eerstvolgende data zijn? Bel ons direct op 024 324 49 59 of mail naar [email protected] of start een chatgesprek.
 
Je kunt je ook aanmelden voor de open training Schrijven op B1-niveau. Die vindt plaats op…
– Woensdag 1 mei: 09:30 – 16:00
– Woensdag 26 juni: 09:30 – 16:00
– Woensdag 25 september: 09:30 – 16:00.