Advies

Klantgerichtheid staat bij veel organisaties hoog op de agenda. Bij jou vast ook. Logisch! Nu meer dan ooit bepaalt de klant het succes en imago van jouw organisatie. En daarmee is klantgericht handelen en communiceren een doorslaggevende kwaliteit geworden. Iets om je mee te onderscheiden. Kijk maar naar Coolblue, om een voor de hand liggend succesverhaal te noemen.

Dat doen we even!

Maar een organisatie – zo simpel gezegd – klantgericht maken, doe je niet in een handomdraai. Die klantgerichtheid moet integraal terugkomen in het functioneren van de organisatie. Van top tot teen, op elke afdeling, in elke vergadering, elk contactmoment, elke handeling… Elke porie moet klantgerichtheid ademen. Alleen dan ‘werkt’ het. En dat bereik je niet zomaar.

Heb je al stappen gezet om jouw organisatie klantgericht te maken, maar zie je nog niet de resultaten die je verwacht? Lukt het niet om het beleid integraal door te voeren? Waardeert de klant zelf de ontwikkeling niet?
Of sta je juist op het kantelpunt? Ben je benieuwd wat er nodig is om de organisatie op de juiste koers te krijgen? Wil je een overzicht van waar het al goed gaat en waar de kansen liggen?

Wij helpen je jouw ambitie in de praktijk te brengen. Onze expertise zit in klantgericht handelen en communiceren. Daarmee zijn wij jouw ideale partner om:

– de kansen voor klantgerichtheid in jouw organisatie in kaart te brengen

– jou te adviseren in de ontwikkeling naar klantgericht handelen en communiceren

– jouw klantprocessen en -contacten effectiever, efficiënter en prettiger te maken

– een concreet, behapbaar en praktisch adviesrapport voor je op te stellen, zodat jij precies weet wat er moet gebeuren

– jou aan een geweldige klanttevredenheidscore te helpen.

Hoe wij dat aanpakken?

1. Intake
We beginnen met een prettig gesprek. Een eerste kennismaking en verkenning van jouw wensen. Zo stemmen we samen het doel en de opdracht die je ons geeft af.

2. Organisatiescan
Daarna doen we een organisatiescan. Twee van onze experts komen dan een dag langs bij jou op locatie. Zij observeren alle relevante schakels in de organisatie, voeren gesprekken met de betrokken medewerkers en brengen organisatieprocessen in kaart. Zo krijgen we een accuraat beeld van de werkwijze van jouw organisatie.

3. Adviesrapport
Vervolgens stellen wij een adviesrapport voor je op. Eerlijk met de vinger op de zere plek. Helder opgesteld en makkelijk te lezen, met behapbare, uitvoerbare aanbevelingen. En als je dat wilt, presenteren we de belangrijkste conclusies aan de directie, het MT of een ander gezelschap.