Klantgericht telefoneren

Klantgericht telefoneren

Elk telefoongesprek is een visitekaartje. Hoe zorg je ervoor dat je vriendelijk en deskundig overkomt? Dat je een gesprek voert dat past bij de kernwaarden? En hoe houd je de touwtjes zelf in handen?

Het trainingsprogramma
Dat stellen we samen aan de hand van jouw behoefte en niveau. Soms is het mogelijk om met mystery calls te werken. Soms niet. In alle gevallen oefenen we veel in de training. Sommige gesprekken nemen we op en luisteren we terug. Iedere deelnemer kan zijn of haar opgenomen gesprekken terugluisteren in de online leeromgeving MijnPastoor.

Tijdens de training
Per fase van het telefoongesprek oefenen we met verschillende technieken. We wijzen je op controlemomenten in een gesprek en op metataal.

Wat leer je?
De kracht van een compliment. Een goede intonatie en articulatie. Wat je gesprekskwaliteiten zijn. Een effectieve gespreksstructuur. En de LSD-techniek: luisteren, samenvatten, doorvragen.

Het resultaat
Na de training weet je wat een telefoongesprek effectief maakt en hoe je altijd zelf de controle houdt over een telefoongesprek. Zodat je deze positief kunt sturen en nooit met een mond vol tanden staat.